Rower poziomy – czym jest ten rodzaj rowerka treningowego

Rower poziomy, określany często jako poziomy lub stacjonarny, należy do sprzętów stacjonarnych przeznaczonych do  fizycznych ćwiczeń. Stał się on niezwykle popularny i uznany wśród osób chcących udoskonalić swą kondycję czy też zrzucić zbędne kilogramy. Oprócz chęci poprawienia swego wyglądu i samopoczucia, dużą rolę odegrała tu cena rowerków, coraz bardziej przystępna dla zwykłego użytkownika. Można wyróżnić parę wariantów rowerków stacjonarnych. Rower stacjonarny o oporze mechanicznym jest w tej chwili najtańszym rozwiązaniem dostępnym w sklepach.  Czytaj dalej Rower poziomy – czym jest ten rodzaj rowerka treningowego

Trening Orbitrek, jak ćwiczyć na orbitreku?

Orbitrek co coraz bardziej popularne narzędzie treningowe, nazywane również trenerem eliptycznym, przeznaczonym do ćwiczeń ogólnorozwojowych. Jak więc trenować skutecznie aby zauważać efekty?

Jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy lub poprawić swoją kondycję czy sylwetkę, orbitrek się do tego bardzo dobrze nadaje. Postaraj się ustosunkować do poniższych porad a z pewnością uzyskasz zamierzony efekt. Czytaj dalej Trening Orbitrek, jak ćwiczyć na orbitreku?

Trening intensywny na rowerze stacjonarnym

Trening intensywny na rowerze stacjonarnym (czy to na rowerze mechanicznym czy też na rowerze magnetycznym) to poprzeczka wyżej od treningu o umiarkowanym stopniu trudności, zalecanym dla początkujących.

W przypadku treningu intensywnego, jak sama nazwa wskazuje trenujemy w sposób intensywny. W tym przypadku jak w przed każdym innym treningiem, powinniśmy dowiedzieć się jakie jest nasze HRmax czyli tętno maksymalne, które obliczymy ze wzoru, który opisany został w jednym z wcześniejszych artykułów. Czytaj dalej Trening intensywny na rowerze stacjonarnym

Trening o Umiarkowanym Stopniu Trudności

Przed każdym planowaniem treningu na rowerze stacjonarnym (czy to mechanicznym czy rowerze magnetycznym) powinniśmy dowiedzieć się ile w teorii wynosi nasze tętno maksymalne. O tętnie maksymalnym dowiedzie się z jednego z wcześniejszych artykułów na tej stronie, Czytaj dalej Trening o Umiarkowanym Stopniu Trudności

Wpływ rowerka treningowego na twój organizm.

fitdesk_przy_ksiazceW ostatnich latach rynek fitness w Polsce bardzo mocno rozwija się zostawiając w tyle takie państwa jak Wielka Brytania czy Niemcy. Powstają nowe kluby fitness a sklepy sportowe prześcigają się w sprzedaży maszyn do ćwiczeń. To wszystko sprawia, że zaczynamy gubić się w gąszczu orbitreków, bieżni czy rowerków treningowych. Zaczynamy zastanawiać się czy nasz wysiłek w poszukiwaniu idealnego sprzętu przyniesie ze sobą wymierne korzyści i co tak naprawdę dadzą nam ćwiczenia. Na potrzeby dzisiejszego artykułu skupimy się i szczegółowo omówimy wpływ rowerka treningowego na twój organizm. Czytaj dalej Wpływ rowerka treningowego na twój organizm.

Tętno maksymalne wzór, jak je wyznaczyć?

Po zakupie roweru treningowego z funkcją obliczania tętna po pewnym czasie zadajemy sobie pytanie – po co tak na prawdę w rowerze jest ta funkcja i jak obliczyć tętno maksymalne dla każdej osoby?

Wszyscy, którzy trenują regularnie lub zawodowo podchodzą do tematu sportu, doskonale znają pojęcie HR MAX (Tętno Maksymalne). W praktyce jednak wygląda to tak, że nie wszyscy potrafią je wyznaczać i popełniają przy tym podstawowe błędy. Czytaj dalej Tętno maksymalne wzór, jak je wyznaczyć?

Jakie marki rowerów treningowych są dobre

fitdesk-rowerek-treningowyPodczas wyboru odpowiedniego roweru treningowego należy postawić sobie między innymi pytanie “Jakie marki rowerów treningowych są dobre” po czym trzeba zwrócić uwagę na kilka czynników, które sprawią, że urządzenie będzie spełniało swoje funkcje w odniesieniu do naszej osoby.

O wyborze parametrów rowerów treningowych dowiecie się z innych artykułów na tej stronie. Teraz jednak chciałbym zwrócić uwagę na to, jakie marki są godne polecenia. Czytaj dalej Jakie marki rowerów treningowych są dobre